درمان بیش فعالی

درمان بیش‌ فعالی

درمان بیش‌فعالی را بشناسیم !

بیش‌فعالی یکی از اصطلاحاتی است که شاید بارها، در محیط‌های گوناگون با آن مواجه شده باشید.

بیش فعالی چیست ؟

بیش فعالی یا عدم توانایی تمرکز و تحرک بیش از حد کودکان بیش‌فعال باعث می‌شود تا رفتارهای خطرآفرین زیادی برای خود و دیگران داشته باشند و هم‌چنین در محیط‌های تحصیلی و اجتماعی عملکرد پایین‌تری نسبت به همسالان خود داشته باشند و نتوانند حداکثر توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.
امروزه روش‌های درمانی موثر و همه‌جانبه‌ای برای بهبود و درمان بیش فعالی وجود دارد:

  • درمان‌های نوروتراپی: نوروتراپی شامل مجموعه گسترده‌ای از روش‌های تشخیصی و درمانی برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی است. مزیت نوروتراپی نسبت به درمان‌های دارویی این است که برخلاف داروها، نوروتراپی هیچ‌گونه اثرات جانبی و عوارض فرعی به همراه ندارد و تنها با آموزش و تمرین دادن به مغز، به فرد کمک می‌کند تا بتواند از حداکثر توان ذهنی خود استفاده کند و مشکلات رفتاری و تمرکز را کاهش دهد.
  • رفتاردرمانی: مجموعه‌ای از روش‌ها و تمریناتی است که به اصلاح رفتارهای کودک و نوجوان منجر می‌شود و می‌توان به کمک آن، رفتارهای نامناسب را حذف و رفتارهای مناسب را جایگزین آن کرد.
  • بازی‌درمانی: شیوه‌ای از درمان که در آن کودک در حین انجام بازی‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده، علاوه بر تجربه محیطی شاد و آرام، مهارت‌های رفتاری، شناختی و هیجانی لازم را می‌آموزد.
  • نرم‌افزارهای شناختی: این نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای بهبود عملکردهای شناختی از جمله توجه، حافظه، کنترل و بازداری و … طراحی شده‌اند و به کودکان بیش‌فعال کمک می‌کنند تا بتوانند مهارت‌های ذهنی و حتی رفتاری خود را ارتقا دهند.
  • آموزش والدین: آموزش مهارت‌های مدیریتی و مراقبتی به والدین موجب می‌شود که روند درمان و اصلاح رفتار کودک حتی در خانه هم قابل اجرا و پیگیری باشد. درواقع با این روش، والدین، درمانگران حاضر در منزل خواهند بود!
  • درمان‌های دارویی: از جمله روش‌های درمانی رایج درخصوص بیش‌فعالی کودکان هستند که می‌توانند در کاهش علائم بیش‌فعالی کمک‌کننده باشند و در کنار سایر روش‌های درمانی دیگر به کار گرفته شوند.
    کدام روش درمان برای کودک من مناسب است؟

انتخاب بهترین روش درمانی نیازمند بررسی نیازمند مصاحبه نیازمند تشخیص دقیق از سوی متخصص است.

روانشناس کودک با بررسی عملکرد فرزند شما، شرایط خانواده و مسائلی از این قبیل، بهترین شیوه درمانی را به شما پیشنهاد خواهد داد. برای هماهنگی وقت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

کارگاه-کمال-گرایی

درخواست تماس

جهت ارتباط با انتخاب موثر کافیست شماره تماس و درخواست خود را ثبت نمایید تا همکاران ما رزرو وقت مشاوره شما را ثبت نمایند. در غیر این صورت می توانید با شماره 02177879100 تماس حاصل نمایید.

پیمایش به بالا